niedziela, 15 października 2017

Wszystko zaczyna się od pomysłu

Miss Wheelchair Canada - jak to było.


Wszystko zaczyna się od pomysłu i pragnienia. Przynajmniej tak jest w moim życiu. Po moim wywiadzie dla Polskiego stowarzyszenia kobiet na wózkach Jedyna Taka, dowiedziałam się o konkursie Miss Polski na Wózku. Przeszukałam wiele stron w internecie, czy były takie konkursy w Kanadzie.


Byłam bardzo zaskoczona, gdy nie znalazłam niczego takiego. Wtedy postanowiłam być pierwsza, która zorganizuje taki konkurs w Kanadzie. Zaczęłam zasypywać pytaniami polskich organizatorów o tym, jak oni zorganizują swoje imprezy. W tym samym czasie Jedyna Taka otwarcie oświadczyła  na swojej stronie internetowej, że jest zainteresowana, aby inne kraje też zorganizowały taki konkurs.


Przygotowania do konkursu Miss Wheelchair Canada zajęło mi pół roku.
Pisałam dziesiątki e-maili i wiadomości na Facebooku negocjując różne sprawy z wieloma ludźmi. Anette redagowała wszystkie moje teksty. Pisałam wszędzie gdzie tylko mogłam... pisałam ukradkiem w szkole i pisałam w domu, na przystankach autobusowych, w kawiarniach i w metrze…


Mieliśmy pieniądze z niewielkiego granta za które wynajęliśmy ładną dużą salę na 3 godziny w Creekside Recreation Center. Trudno było znaleźć kobiety na wózkach, które chciałyby wziąć udział w naszym konkursie.


Mieliśmy 7 kandydatek z różnych miast Kanady. Podczas przygotowywania, z różnych powodów, wycofało się z udziału trzy z nich. Głównym sponsorem i partnerem naszej imprezy był Kongres Ukraińsko Kanadyjski.


Wiek uczestników był róny, ponieważ nie ograniczyliśmy tego.
Załatwiłam bezpłatnie salę w Gathering Place Community Center dla naszych trzydniowych warsztatów.


Znalazłam prowadzącą na naszą główną galę, była nią Miss Sought BC. Ona śpiewała też kilka piosenek podczas gali. Znalazłam również projektantkę mody z Ukrainy - Julię Gurską, która przysłała nam bezpłatnie paczkę z ubraniami autorskimi, które nasze uczestniczki prezentowały podczas głównego show.


Znalazłem nauczyciela tańca - Wiktora Golubkowa. Przybył z Victorii do jednego warsztatu, aby uczyć dziewcząt taniec. Znalazłam praktykantów Art Szkoły Blanche Macdonald Center, którzy podczas warsztatów robili dziewczynom makijaż przez 3 dni (2 godziny dziennie). Przygotowali też dziewczyn na główny pokaz.


Znalazłem również dwóch fotografów, którzy przeprowadzili dwie sesje zdjęciowe uczestniczek konkursu. Skontaktowałam się z AMI TV (telewizja o i dla osób niepełnosprawnych). Ta ekipa była na jednym warsztacie, zrobili wywiad z uczestniczkami, a potem przyjechali na galę.


Zaprosiłam burmistrza miasta i innych potężnych ludzi na główny pokaz, ale nikt nie przyszedł. Następnym razem napewno się uda.


Myślę, że Miss Wheelchair Canada jest moim pierwszym sukcesem. Zrobiłam coś pożytecznego dla Kanady. Vahen King z Alberty, która została wybrana jako pierwsza Miss Wheelchair Canada, niedawno wróciła z Polski, gdzie  uczestniczyła w Miss Wheelchair World i zdobyła tytuł Miss Życzliwości.


To krotkie wideo o naszej imprezie. https://www.youtube.com/watch?v=PzbDR4aJvPc
W play liscie mozna obejrzec pelna wideo relacje.


Na zdjęciu pani organizator, obwieszona banerem i torbami z nagrodami. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz